Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Chimera patrzy w przyszłość

Tuning
02.01.2015 00:00:00
Chimera to najnowsze dzieło Svempy Bergendahla, słynnego Szweda zajmującego się tuningiem ciężarówek. Wyjątkowa maszyna zawdzięcza ponadprzeciętną moc silnikowi Scania V8, który osiąga obecnie 1.460 KM i gwarantuje czas rozpędzania do 100 km/h w granicach od 4,6 do 5 sekund.
To już czwarta, unikalna ciężarówka, której zadaniem jest zaprezentowanie niemal nieograniczonych możliwości Svempy. Podobnie jak poprzedniczki występuje na zlotach i wystawach, gromadząc tłumy fanów. Zadebiutowała podczas Interlaken Trucker & Country Festival, który odbywał się w czerwcu 2014 r. w Szwajcarii.
- Chimera jest ciężarówką w stylu futurystycznym - mówi projektant firmy Svempas Jan Richter. - Efektownie wyeksponowany silnik i szczegóły konstrukcji są głównymi składnikami jej wyjątkowego dizajnu. Czerpie przy tym z zaawansowanej techniki, wykorzystując najnowocześniejsze materiały i jest przygotowana do korzystania z napędu hybrydowego. Poprzednio inspirowaliśmy się historią, lecz zerwaliśmy z tym na rzecz ciężarówki, która jest w każdym calu bardzo nowoczesna. Ma zarazem żyłkę do wyścigów. Naturalnie nadal zważaliśmy, aby współbrzmiała z językiem projektów, jakie przygotowuje Scania. Poszliśmy jednak o kilka kroków dalej.
Nazwa ciężarówki wywodzi się od mitologicznej chimery, która ziała ogniem, miała głowę lwa, ciało kozy i ogon węża. Nawiązuje również do symbolu gryfa obecnego w logotypie Scania.
Wkrótce po premierze, Chimera ruszyła w drogę. Pojawiła się na kilku europejskich zlotach i wystawach, m.in. w Gdańsku, podczas 13 edycji Pomorskiej Miss Scania. Sezon zakończyła występem w Le Mans, podczas 24-godzinnego wyścigu ciężarówek.
Scania Chimera - opis techniczny
Silnik: Scania V8, 16,4 l, 1.460 KM (w przyszłości 2.190 KM). 6 turbosprężarek Holset, układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Zmodyfikowana automatyczna 6-biegowa skrzynia Allison. * Nadwozie firmy Laxa Special Vehicles, zbudowane z wykorzystaniem zmodyfikowanej kabiny P z elementami kabiny R. * Masa własna 4.780 kg osiągnięta głównie dzięki ramie rurowej wykonanej ze stali nierdzewnej. Niezależne zawieszenie wszystkich kół.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.